Geoblog.pl    spaceman    Podróże    USA, Aug. 2009    Pierwsze zwiedzanie

Pierwsze zwiedzanie

Stany Zjednoczone
Stany Zjednoczone, Washington, Washington Monument

Idać w doł 11 ulicą zauwazyłem ze wszystko jest hmmm, duze, zaczynajac od aut, konczac na ludziach. Wielu murzynów zaczynało rozkładać stragany etc, a biali biegali sobie spokojnie po okolicy [jogging].

W koncu dotarlem do National Mall. Tam, pierwsze co rzucilo mi sie w oczy to oczywiscie Oblisk [Washington Monument]. Zaczalem od obfotografowania, potem zrobilem rundkę do okoła i wdrapałem się pod sam monument. W sumie, to robi wrazenie mniejszego na filmach etc, w rzeczywistosci, szczegolnie z bliska monument jest faktycznie ... monumentalny :D

Po chwili refleksji czalem rozgladac sie do okola, po jednej stronie zauwazylem Lincoln Memorial [tez na pewno znane z filmow]. Pomiędzy nimi tzw. Reflecting Pool, duzy basen ktory mozna latwo dostrzec np. w Forest Gump.

Po przeciwnej stronie, Capitol.

Postanowilem wdrapac sie na Monument, stwierdzilem ze mam i czas i srodki. Co ciekawe, okazalo sie ze wszystko co zwiazane z muzeami etc jest tutaj za darmo. Ucieszony poprosilem o bilet wstepu do monumentu oraz Capitolu... ale niestety aby takowe otrzymac, trzeba zarejestrowac sie u swojego lokalnego reprezentant do Kongresu 3-6 mcy wczesniej. Hmmm, zmartwiony usmiechnalem sie pieknie do Pani w okienku i szczesliwie udalo mi sie wyusmiechac bilet na ... dzis wieczór :] Tym sposobem, o 18:30 bede mogl sie wdrapac na obelisk :D